Praca zdalna – narzędzia do organizacji pracy w firmie.
Czas przymusowej czy też dobrowolnej kwarantanny to duże wyzwanie dla każdej osoby, która pracuje zawodowo. Na szczęście niektórzy pracodawcy rozumieją powagę sytuacji spowodowanej koronawirusem i umożliwiają swoim pracownikom pracę zdalną. Dzięki temu nie musisz całkowicie rezygnować ze swoich obowiązków zawodowych, a wszystkie lub też część z nich możesz przenieść do domu. Zanim to jednak zrobisz, poznaj 15 najlepszych narzędzi, które umożliwią, ułatwią i usprawnią Twoją pracę z domu. Sprawią też, że nie odczujesz braku niektórych udogodnień, z których korzystałeś do tej pory w biurze.
Praca zdalna – narzędzia do komunikacji z zespołem
W momencie, gdy każdy pracownik pracuje z domu, komunikacja między zespołem może zostać utrudniona. Warto o nią zadbać wspierając się narzędziami, które ułatwiają komunikacje między pracownikami online.
Komunikator – Skype
Skype to jeden z najpopularniejszych na świecie komunikatorów audio/video, który umożliwia łączenie się z bliskimi. Z tego narzędzia można korzystać zarówno mobilnie, jak i na desktopie. Skype umożliwia nie tylko połączenia między dwoma osobami, ale także między większym gronem osób, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w pracy zdalnej. Z narzędzia można korzystać całkowicie za darmo, co sprawia, że wiele firm stawia na właśnie taki sposób komunikacji w momencie, gdy pracownicy przebywają i pracują poza biurem. Podczas kwarantanny można używać Skype do przeprowadzania spotkań i codziennej burzy mózgów między pracownikami. W tym trudnym okresie z pewnością bardzo miło będzie zobaczyć twarze współpracowników, chociażby „na kamerce”.
Praca zdalna – Slack
To komunikator, który przypadnie do gustu osobom, które współtworzą wiele projektów i potrzebują komunikatora, który umożliwia komunikację z różnymi zespołami. Tak samo, jak Skype działa zarówno z poziomu mobile, jak i z desktopa. Slack pozwala na przesyłanie plików, które mogą okazać się niezbędne podczas współpracy zdalnej. Tym narzędziem powinny zainteresować się szczególnie większe korporacje, które chcą usprawnić pracę swojego zespołu, który przebywa na kwarantannie. Istnieje wersja płatna i bezpłatna Slack’a.
Wideokonferencje na Zoom.us
Dzięki temu narzędziu masz możliwość prowadzenia videokonferencji ze współpracownikami oraz prowadzenia konferencji między dwoma osobami. Co więcej, Zoom.us pozwala na prowadzenie webinarów i ułatwia zachęcanie uczestników do aktywnego uczestniczenia w nich np. poprzez quizy. To bardzo rozbudowane narzędzie, które ma naprawdę wiele do zaoferowania, dlatego warto się nim zainteresować. Z narzędzia można korzystać za darmo (z pewnymi limitami) lub w wersji płatnej.
Narzędzia do pracy zdalnej – zarządzanie zadaniami
Praca zdalna wymaga bardzo dobrej organizacji, a także samozaparcia pracowników. W domu nie brakuje bowiem rozpraszaczy, które mogą skutecznie odciągnąć uwagę w nieodpowiednim momencie. Właśnie z tego powodu pracownicy przebywający w domu powinni korzystać z narzędzi do zarządzania zadaniami. Dzięki nim będą wiedzieć, jakie są ich obowiązki podczas pracy w domu i łatwiej będzie im zorganizować dzień pracy poza biurem.
Aplikacja Trello
To bardzo intuicyjne narzędzie, które ułatwia komunikacje między zespołem. Można w nim tworzyć tablice, które dedykowane są różnym projektom, a także dodawać do nich poszczególnych członków zespołu (w zależności od tego, kto czym się zajmuje). Trello ma bardzo przejrzystą „tablicę”, na której widać zadania pracowników oraz ich postępy w pracy. Mamy możliwość tworzenia listy zadań, dodawania komentarzy do poszczególnych tasków, a także przypisywania ich wybranym użytkownikom. Z narzędzia można korzystać za darmo lub w wersji płatnej. Trzeba przyznać, że to jeden z naszych ulubieńców, jeśli chodzi o narzędzie do zarządzania zadaniami – zarówno w biurze, jak i podczas pracy zdalnej.
Narzędzie do zadań Asana
Tak samo, jak wspomniane wyżej narzędzie Asana służy do efektywnego zarządzania zespołem oraz jego zadaniami. Interfejs narzędzia jest bardzo intuicyjny i nie powinien sprawiać problemu nawet osobom, które z Asaną nie miały do tej pory zbyt wiele wspólnego. Za równe 0 zł można korzystać z kluczowych narzędzi, które w zupełności wystarczą małym oraz średni firmom. Dodatkowe opcje można uruchomić po wykupieniu pakietu.
Nozbe
Jeśli chodzi o Nozbe, to jest to doskonałe narzędzie do pracy w niewielkich zespołach lub solo. Spodoba się szczególnie osobom, które lubią samodzielnie organizować sobie dzień i satysfakcjonuje ich odznaczanie kolejnych zadań. Nozbe umożliwia komunikację między współpracownikami, jednak naszym zdaniem sprawdzi się w przypadku niewielkich grup. To doskonała aplikacja do zarządzania czasem, która może sprawić, że nawet w domu dasz z siebie 100% mocy. Tak jak większość wspomnianych wcześniej narzędzi także Nozbe działa zarówno na telefonach, jak i komputerach. Jego minusem może okazać się to, że wersja darmowa dedykowana jest tylko 1-2 osobom. Mniejsze firmy muszą zapłacić za korzystanie z narzędzia.
Clickup
Twój zespół idzie jak burza i potrzebujecie dobrego narzędzia do organizowania zadań? Clickup to propozycja, która przypadnie Wam do gustu. Tak samo, jak Trello czy Asana jest to sprawdzone i lubiane przez tysiące osób narzędzie. Z Clickup można korzystać za darmo, ale trzeba przyznać, że wersja płatna również jest bardzo atrakcyjna i niedroga.
Praca zdalna – narzędzia wspierające skupienie
Tak jak już wspomnieliśmy podczas pracy zdalnej nie trudno o rozproszenie się i brak motywacji. Jeśli mimo kwarantanny chcesz wykonywać swoje obowiązki zawodowe tak samo dobrze, jak wcześniej, to przydać Ci się mogą następujące narzędzia.
Freedom app
Kolejne powiadomienie z social mediów? A może wiadomość o kodzie rabatowym do ulubionego sklepu internetowego? Z Freedom app nie musisz martwić się o to, że Twoja koncentracja do pracy zostanie rozproszona. Narzędzie to ma za zadanie blokować podczas godzin pracy dostęp do rozpraszaczy, które każdy z nas doskonale zna. Kto choć raz nie zajrzał na Facebooka podczas godzin pracy, niech pierwszy rzuci kamieniem. Na szczęście ta aplikacja może Ci nieco pomóc skupić uwagę na pracy. Warto z niej skorzystać, chociażby po to, aby zobaczyć, ile jesteśmy w stanie zrobić podczas 8h bez dostępu do social mediów.
Forest
To bardzo ciekawe narzędzie, które zasługuje na uwagę, chociażby ze względu na pomysł wykonania. Narzędzie Forest ma za zadanie ograniczać dostęp do telefonu na kilkadziesiąt minut. Czas, w którym chcesz odciąć się od swojego smartfona, ustalasz samodzielnie, na sam początek może to być tylko chwila. Dla bardziej wprawionych użytkowników Forest przewidział opcję 60 minut bez telefonu. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o to, aby wybrać drzewo, które ma rosnąć w momencie, gdy włączysz licznik. Oczywiście wszystko dzieje się w wirtualnym lesie. W momencie, gdy skorzystasz z telefonu przed wyznaczonym czasem, wybrane wcześniej drzewo umiera. Brzmi ciekawie prawda? Warto skorzystać z tej aplikacji i przetestować siebie w tym ile czasu wytrzymasz bez smartfona, skupiając się jedynie na pracy.
Praca zdalna – narzędzia do tworzenie webinarów
Webinary, to coraz popularniejsza forma szkoleń w naszym kraju. Coraz więcej osób zajmuje się prowadzeniem konferencji za pośrednictwem internetu i tym samym przekazuje wiedzę uczestnikom za pomocą internetu. Podczas pracy zdalnej taka forma szkoleń może okazać się świetnym rozwiązaniem, ponieważ nie wymaga wychodzenia z domu oraz przebywania w sali pełnej ludzi co w obecnej sytuacji jest bardzo istotne.
Live Webinar
To narzędzie ułatwia prowadzenie konferencji przez internet w interaktywny sposób. Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych opcji w tym możliwość zapisania całej konferencji w rozdzielczości Full HD. To propozycja, która spodoba się pracodawcom, którzy chcą dbać o rozwój swoich pracowników i poszerzanie ich wiedzy. Narzędzie jest płatne, jednak jego cena jest adekwatna do możliwości, które daje.
GoToMeting
Niezależnie czy korzystasz ze smartfona, czy komputera stacjonarnego, to narzędzie pozwala na szybkie skontaktowanie się z zespołem i stworzenie pokoju konferencyjnego. Z łatwością zorganizujesz też webinar, podczas którego podzielisz się z pracownikami lub kolegami z pracy nową wiedzą z zakresu waszych obowiązków.
BigMarker
Dzięki BigMarker zorganizujesz spotkanie, konferencje, a nawet webinar. Bardzo wygodne jest to, że nie musisz przy tym instalować żadnego oprogramowania ani aplikacji, a narzędzie działa z poziomu przeglądarki. Minusem może okazać się cena, jednak jest ona adekwatna do możliwości, jakie daje BigMarker.
Praca zdalna – narzędzia do tworzenia grafik
Prowadzenie firmowego profilu w social mediach jest w dzisiejszych czasach koniecznością. Dzięki temu firma może pozyskiwać nowych klientów, wyrazić siebie oraz co najważniejsze – zarobić pieniądze. Podczas prowadzenia firmowego Instagrama czy też Facebooka niezbędne będą estetyczne grafiki. Co jednak zrobić, gdy na pokładzie nie ma doświadczonego grafika, Photoshopa, a nawet kontaktu face to face ze współpracownikami? Z ratunkiem przyjdzie jedno z bardziej znanych narzędzi do tworzenia prostych grafik online.
Canva
Canva umożliwia tworzenie różnorodnych grafik, od postów na Facebooka i Instagram po logo i inne materiały do identyfikacji wizualnej firmy np. wizytówki. Możesz korzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własną grafikę korzystając ze zdjęć, kształtów i elementów, które oferuje aplikacja. Canva umożliwia zapisywanie gotowych grafik w różnych formatach na dysku komputera, a także udostępnianie grafik współpracownikom. Dzięki temu możesz wymieniać się ze znajomymi projektami graficznymi i dawać im możliwość edycji przed wstawieniem obrazka na social media. Interfejs narzędzia jest bardzo intuicyjny i można się z łatwością w nim odnaleźć. Canva dostępna jest w bardzo rozbudowanej wersji darmowej, a także płatnej, która odblokowuje dodatkowe opcje.
Praca zdalna – strony do szukanie zleceń
Jeśli jesteś freelancerem, to z pewnością szukasz narzędzia, które ułatwi Ci szukanie zleceń oraz prezentowanie portfolio potencjalnym klientom. Szukanie ciekawych i płatnych projektów na własną rękę może być bardzo czasochłonne dlatego warto wesprzeć się dedykowaną do tego platformą.
Useme
To serwis, który ułatwia znalezienie zleceniodawcy, ciekawego projektu i co ciekawe wystawianie faktury bez firmy. Jeśli wykonujesz zawód kreatywny, to koniecznie powinieneś odwiedzić tę stronę, bo nie brakuje tam ofert, które mogą być Twoja opcją na dodatkowy zarobek. Platforma Useme pozwala na zawieranie umów między stronami oraz rozliczanie przez internet. Dodatkową opcją jest też możliwość łatwego zrzeczenia się praw autorskich do dzieła, za co otrzymuje się dodatkowe pieniądze.
GoodContent
Jesteś copywriterem i poszukujesz zleceń? GoodContent, to platforma dedykowana osobom, które szukają ofert pracy na teksty różnego rodzaju. Znajdziesz tam oferty klientów z całej Polski, dzięki czemu dajesz sobie bardzo duże szanse na znalezienie zlecenia, które odpowiada Twoim wymaganiom i umiejętnościom. Z tej platformy korzysta wiele agencji kreatywnych, dzięki czemu masz szanse na stałe zlecenia, które podreperują Twój domowy budżet.