Jak zamknąć konto w Ideabank?
Założenie konta w banku obecnie zajmuje niewiele czasu. Dodatkowo można to zrobić na wiele różnych sposobów. Jednak co kiedy będziemy chcieli zakończyć współpracę z wybranym bankiem? Nie często przecież podejmujemy takie decyzję więc jak najbardziej może się takie pytanie pojawić. W tym przypadku bierzemy pod lupę zamknięcie konta w Idea Banku. Na początku trzeba zaznaczyć, że Idea Bank działa na polskim rynku od 1991 roku, a jego główną domeną jest obsługiwanie podmiotów gospodarczych. Dzięki temu Idea Bank w swojej ofercie posiada ciekawe usługi oraz narzędzia finansowe skierowane właśnie dla tego typu klienta. Sprawdź, jak zamknąć konto w Ideabank.
Jak zamknąć konto w Ideabank?
Kiedy zdecydujemy się na zakończenie współpracy z Idea Bankiem możemy wybrać jeden z trzech sposobów zamknięcia konta. A więc mamy do wyboru kontakt telefoniczny z infolinią, wizytę w wybranym oddziale banku lub wysłanie listu na podany adres. Aby wybrać najlepszy sposób scharakteryzujemy każdą z tych trzech opcji. Jednak zanim do tego przejdziemy warto zaznaczyć, że podczas zamykania konta w Idea Banku nie możemy posiadać żadnego debetu na naszym koncie. Dodatkowo rachunek zostanie zamknięty po określonym czasie (30 dni), a nie od razu po złożeniu wypowiedzenia.
Sprawdź najlepsze konta bankowe!
Kontakt telefoniczny z infolinią Idea Banku
Jest to najprawdopodobniej najszybszy sposób, ponieważ nie musimy wychodzić z naszego domu, szczególnie kiedy oddział banku jest znacznie od nas oddalony. Na stronie internetowej banku znajdziemy numery, pod które możemy zadzwonić. Do wyboru mamy numer stacjonarny 22 101 10 10 oraz komórkowy 801 999 111. Następnie będziemy poproszeni o ewentualne wybranie tematu rozmowy oraz poinformowani o nagrywaniu całej konwersacji, gdzie zgodę wyrażamy poprzez kontynuowanie połączenia. Konsultant przedstawi nam najważniejsze kwestie dotyczące zamknięcia konta w Idea Banku oraz odpowie na pojawiające się pytanie z naszej strony. Także wszystko przebiegnie bardzo sprawnie.
Wizyta w oddziale banku
Ta opcja skierowana jest do każdego klienta, który woli osobiście załatwiać swoje sprawy. W przeciwieństwie do rozmowy telefonicznej możemy zobaczyć się z pracownikiem banku oraz zawsze dopytać jeśli nie będziemy czegoś rozumieć. Podczas naszej wizyty w placówce banku nie możemy zapomnieć, aby posiadać przy sobie dowód osobisty, który jest niezbędny do podjęcia jakichkolwiek działań związanych z operacjami na koncie klienta. Bowiem dokument tożsamości zabezpiecza nas przed „wtargnięciem” na konto osób niepowołanych. Oczywiście należy pamiętać, że podczas zamknięcia konta w Idea Banku powinniśmy poprosić o dokument potwierdzający wykonanie tej czynności, ponieważ może się on nam kiedyś przydać.
Konto w Ideabank – wypowiedzenie poprzez list
Trzecią opcją jest wysłanie listu z dopiskiem Departament Operacji na adres:
Idea Bank SA
ul. Przyokopowa 33
01-208 Warszawa
Bank nie posiada na swojej stronie żadnych wzorów, które można byłoby wypełnić i odesłać na wskazany adres. Z tego powodu musimy sami wystosować pismo, w którym nie może zabraknąć naszych danych. A więc: numeru PESEL, adresu, numerów telefonu i rachunku bankowego. Ponadto musimy podać numer innego konta bankowego (może być w tym samym banku lub innym), na które zostaną przelane ewentualne środki zdeponowane na zamykanym rachunku. Oczywiście w naszym liście możemy również dodać adnotację, w której będziemy chcieli wycofać wszelkie zgody marketingowe.